Perustelut
Kempele-sopimuksessa on asetettu kunnan viestinnän tavoitteeksi näkyvyys eri medioissa ja käytössä olevat viestintäkanavat. Näkyvyystavoite vuodelle 2024 on 140 artikkelia viikossa. Viestintäkanaviksi on talousarviossa määritelty Facebook, Twitter, Instagram, Kuntatiedote, web-sivut ja TikTok (VisitKempele).
Tammi- ja huhtikuun välisenä aikana on julkaistu keskimäärin 126 Kempelettä koskevaa artikkelia viikossa. Vuonna 2023 vastaavana aikana julkaistiin keskimäärin 80 artikkelia viikossa, joten kunnan alkuvuoden medianäkyvyys on parantunut merkittävästi edelliseen vuoteen nähden. Kunnan medianäkyvyydestä suurin osa kertyy kesän ja alkusyksyn aikana, joten alkuvuoden tavoitetta alhaisempi medianäkyvyys ei vielä anna aihetta johtopäätökselle, että tavoitetta ei saavutettaisi. Alkuvuoden tilannetta voi jopa pitää rohkaisevana, sillä kunta on saanut näkyvyyttä huomattavasti enemmän kuin vuonna 2023.
Yhteisöllisyysvaliokunta käsittelee tammi-huhtikuun 2024 mediaraportin.
Yhteisöllisyysvaliokunta (7.5.2024):
Yhteisöllisyysvaliokunta merkitsee esittelyn tiedoksi.