Perustelut
Kempele-sopimuksessa on asetettu kunnan viestinnän tavoitteeksi näkyvyys eri medioissa ja käytössä olevat viestintäkanavat. Näkyvyystavoite vuodelle 2025 on 140 artikkelia viikossa. Viestintäkanaviksi on talousarviossa määritelty Facebook, Twitter, Instagram, Kuntatiedote, web-sivut ja TikTok (VisitKempele).
Kunnan viestintää ohjaa Viestintä- ja markkinointisuunnitelma (KH 18.12.2023 §426). Viestintä- ja markkinointisuunnitelman mukaisesti kunnanjohdon viestintä vastaa viestinnän koordinoinnista, kehittämisestä ja suunnittelusta.
Kunnanjohdon viestintä esittää valiokunnalle laajemman katsauksen Kempeleen kunnan viestinnän nykytilasta, suunnitelmista ja kehittämisestä.
Valiokunnan ohjaus:
Mahdolliset ohjauksesta poikkeavat näkemykset: