Yhteisöllisyysvaliokunta, kokous 14.10.2025

Esityslista on tarkastettu

§ 68 Viestintäkatsaus

244Dno-2025-346

Aikaisempi käsittely

Valmistelija

Laura Kantomaa, hallintojohtaja, laura.kantomaa@kempele.fi

Perustelut

Kempele-sopimuksessa on asetettu kunnan viestinnän tavoitteeksi näkyvyys eri medioissa ja käytössä olevat viestintäkanavat. Näkyvyystavoite vuodelle 2025 on 140 artikkelia viikossa. Viestintäkanaviksi on talousarviossa määritelty Facebook, Twitter, Instagram, Kuntatiedote, web-sivut ja TikTok (VisitKempele). 

Kunnan viestintää ohjaa Viestintä- ja markkinointisuunnitelma (KH 18.12.2023 §426). Viestintä- ja markkinointisuunnitelman mukaisesti kunnanjohdon viestintä vastaa viestinnän koordinoinnista, kehittämisestä ja suunnittelusta.

Kunnanjohdon viestintä esittää valiokunnalle laajemman katsauksen Kempeleen kunnan viestinnän nykytilasta, suunnitelmista ja kehittämisestä. 

Yhteisöllisyysvaliokunta (15.4.2025):

Yhteisöllisyysvaliokunta kiittää kattavasta esityksestä ja merkitsee esittelyn tiedoksi.

 

 

Perustelut

Kempele-sopimuksessa on asetettu kunnan viestinnän tavoitteeksi näkyvyys eri medioissa ja käytössä olevat viestintäkanavat. Näkyvyystavoite vuodelle 2025 on 140 artikkelia viikossa. Viestintäkanaviksi on talousarviossa määritelty Facebook, Twitter, Instagram, Kuntatiedote, web-sivut ja TikTok (VisitKempele). 

Kunnan viestintää ohjaa Viestintä- ja markkinointisuunnitelma (KH 18.12.2023 §426). Viestintä- ja markkinointisuunnitelman mukaisesti kunnanjohdon viestintä vastaa viestinnän koordinoinnista, kehittämisestä ja suunnittelusta.

Kunnanjohdon viestintä esittää valiokunnalle laajemman katsauksen Kempeleen kunnan viestinnän nykytilasta, suunnitelmista ja kehittämisestä. 

 

Valiokunnan ohjaus:

 

Mahdolliset ohjauksesta poikkeavat näkemykset: