Elinvoimavaliokunta, kokous 6.9.2022

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 61 Visit Oulu -yhteistyö

244Dno-2022-643

Valmistelija

  • Soile Pitkänen, elinkeinokoordinaattori, soile.pitkanen@kempele.fi

Perustelut

Kempeleen kunta on ollut Oulun Matkailu Oy:n yhteistyökumppani vuoden 2020 alusta lähtien. Yhteistyösopimuksen mukaisesti yhtiön tehtävänä on Oulun seudun matkailun yhteismarkkinoinnin johtaminen ja toteuttaminen. Kunta maksaa yhteistyöstä vuosittain 10 000 euroa.

Yhteistyösopimuksen sisältö:
1. Yhteistyökumppani on esillä www.visitoulu.fi – sivustolla ja sen kieliversioissa (su, ru, no, en, ve, sa, ki, ja) Yhteistyökumppanin palveluita esittelevissä osioissa (seutusivu, sopimukseen kuuluvat tuotekortit, linkitykset, tarjousbannerit).
2. Yhteistyökumppani voi nostaa kolme (3) valittua kärkituotetta tuotekortilla VisitOulu.fi-sivustolla.
3. Yhteistyökumppanilla on 1 sivun artikkeli ja yhteystiedot kunkin sopimuskauden lopulla ilmestyvässä suomenkielisessä VisitOulu Magazinessa tai vastavassa markkinointijulkaisussa sekä yhteystiedot kieliversioissa.
4. Yhteistyökumppani voi hyödyntää VisitOulu-brändin alla olevia sosiaalisen median kanavia sekä kampanjoita erillisen ohjeistuksen mukaan.
5. Yhteistyökumppani saa Oulun Matkailu Oy:n uutiskirjeet ja Yhteistyökumppanilla on mahdollisuus osallistua avoimiin infotilaisuuksiin (vähintään 2 krt vuodessa).
6. Sopimus on voimassa toistaiseksi ja se uusiutuu automaattisesti seuraavalle sopimuskaudelle, ellei sitä irtisanota kirjallisesti kuluvan sopimuskauden lokakuun loppuun mennessä.

Oulun Matkailu Oy:n toimitusjohtaja Yrjötapio Kivisaari esittelee yhtiön toimintaa ja suunnitelmia.

Valiokunnan ohjaus:

Elinvoimavaliokunta (6.9.2022): 

Elinvoimavaliokunta ohjasi, että jatkettaisiin Oulun seudun matkailun yhteismarkkinoinnin jäsenenä samalla panostuksella kuin aikaisemminkin, mutta neuvoteltaisiin näkyvyydestä Oulun palveluiden alla. Kempele on käytännössä samaa talousaluetta matkailijan näkökulmasta. Yhteistyösopimus ja sisältö tulevat muuttumaan tulevaisuudessa, kun kaikkien seudun yritysten on mahdollista näkyä yhteismarkkinoinnin kautta. 

Mahdolliset ohjauksesta poikkeavat näkemykset: