Kunnanhallitus, kokous 27.1.2025

§ 28 Hyvinvointikoordinaattorin tehtävän perustaminen ja täyttölupa

244Dno-2025-93

Valmistelija

  • Outi Udelius, henkilöstöpäällikkö, outi.udelius@kempele.fi

Perustelut

Kempeleen kunnassa tehtävän hyvinvointityön sekä kuntalaisten terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen vahvistamiseksi on tarve vakituiselle hyvinvointikoordinaattorin työsuhteelle. Hyvinvointikoordinaattori on kunnanjohtajan suora alainen. Hyvinvointikoordinaattorin palkkaukseen on varattu määräraha talousarviossa 2025.

Hyvinvointikoordinaattorin tehtävän keskeisenä sisältönä on:

  • kunnan hyvinvointiryhmän asioiden valmistelu, Kempele-sopimuksen hyvinvointitavoitteiden koordinointi yhdessä hyvinvointiryhmän kanssa,
  • hyvinvointikertomukseen liittyvät tehtävät,
  • kunnan vastuu- ja yhdyshenkilönä toimiminen eri tahoihin hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen liittyvissä asioissa,
  • hyvinvoinnin edistämiseen ja olosuhteiden kehittämiseen suunnattujen hankerahoitusten aktiivinen hakeminen sekä hankkeiden yhdyshenkilönä toimiminen,
  • kunnan liikuntaneuvonnan koordinointi ja kehittäminen sekä elintapaohjaus,
  • erilaiset hyvinvointiin ja terveyden edistämiseen liittyvät tehtävät kunnassa sekä kuntalaisten ja järjestöjen osallisuuden kehittämiseen liittyvät tehtävät,

Hallintosäännön 6 luvun 1 §:n mukaan, mikäli toimivallasta henkilöstöasioissa ei ole säädetty laissa eikä määrätty hallintosäännössä, toimivalta on kunnanhallituksella.

Hallintojohtaja:
Ehdotan, että kunnanhallitus päättää, että vakituinen hyvinvointikoordinaattorin työsuhde perustetaan ja sille myönnetään täyttölupa.

 

 

Ehdotus

Esittelijä

  • Tuomas Lohi, kunnanjohtaja, tuomas.lohi@kempele.fi

Kunnanjohtaja:
Kunnanhallitus hyväksyy hallintojohtajan päätösehdotuksen.

Päätös

Päätösehdotus hyväksyttiin. 

Tiedoksi

henkilöstöpäällikkö

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.


Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen) sekä kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Kempeleen kunnan kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmantena päivänä viestin lähettämisestä.

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.


Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Kempeleen kunnanhallitus.

Kirjaamon yhteystiedot:

Kempeleen kunta
PL 12
90441 Kempele
sähköposti:  kirjaamo@kempele.fi

Kirjaamon aukioloaika on työpäivisin klo 9.00 - 15.00.


Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.


Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Kempeleen kunnan kirjaamosta.