Kunnanhallitus, kokous 25.3.2024

§ 120 Työterveyshuollon sopimuksen jatkaminen / Pihlajalinna Oyj

244Dno-2024-171

Valmistelija

  • Outi Udelius, henkilöstöpäällikkö, outi.udelius@kempele.fi

Perustelut

Entisen Työterveys Virta Oy:n omistajakunnat kilpailuttivat yhteisesti työterveyspalvelut vuonna 2020. Kilpailutuksen perusteella Kempeleen kunnanhallitus päätti 18.1.2021 myydä Työterveys Virta Oy:n osakkeet Pihlajalinna Terveys Oy:lle ja valitsi samalla työterveyspalvelujen sopimuskumppaniksi Pihlajalinna Terveys Oy:n. Pihlajalinnan kanssa tehdyssä palvelusopimuksessa on sovittu, että sopimuskauden alussa on 48 kuukauden määräaikainen jakso 1.4.2021-31.3.2025. Tämän jälkeen sopimusta on mahdollista jatkaa toistaiseksi voimassa olevana.

Pihlajalinna on antanut Kempeleen kunnalle 20.3.2024 kirjallisen ehdotuksen yhteistyön jatkamisesta nykyisen sopimuksen pohjalta määräaikaisen sopimusjakson jälkeen. Ehdotus on merkitty salassa pidettäväksi ja se on kunnanhallituksen pykälän oheismateriaalina. Vaihtoehtona sopimuksen jatkamiselle olisi kuntien yhteinen tai oma työterveyspalveiden kilpailutus, jonka valmistelu tulisi käynnistää kevään 2024 aikana.   

Resurssivaliokunta 19.3.2024:
Resurssivaliokunta merkitsee työterveyshuollon sopimuksen jatkamisen/kilpailuttamisen tiedoksi ja ohjaa, että mikäli nykyisen työterveyshuollon sopimuksen jatkamisen hinnankorotus on kohtuullinen, sopimusta voitaisiin jatkaa.

Talousjohtaja:
Ehdotan, että kunnanhallitus päättää, että Pihlajalinnan kanssa tehtyä sopimusta jatketaan määräaikaisen sopimusjakson jälkeen toistaiseksi voimassa olevana Pihlajalinnan ehdotuksen mukaisesti.

 

Ehdotus

Esittelijä

  • Tuomas Lohi, kunnanjohtaja, tuomas.lohi@kempele.fi

Kunnanjohtaja:
Kunnanhallitus hyväksyy talousjohtajan päätösehdotuksen.

Päätös

Päätösehdotus hyväksyttiin.

Tiedoksi

Pihlajalinna Oyj

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.


Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen) sekä kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Kempeleen kunnan kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmantena päivänä viestin lähettämisestä.

Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.


Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Kempeleen kunnanhallitus.

Kirjaamon yhteystiedot:

Kempeleen kunta
PL 12
90441 Kempele
sähköposti:  kirjaamo@kempele.fi

Kirjaamon aukioloaika on työpäivisin klo 9.00 - 15.00.


Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.


Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Kempeleen kunnan kirjaamosta.